اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی وسائط نقلیه استان اصفهان
ساعات کاری

شنبه تا پنجشنبه 8 الی 13
دوشنبه ها و چهارشنبه ها 16/30 الی 19/30

تماس باما

۰۳۱۳۲۳۶۸۸۵۱

آدرس ایمیل

info@efly-esf.ir

شناسه کالا

شناسه کالا و خدمات چیست؟

شناسه کالا و خدمات، مجموعه‌ای از فیلدهای توصیفی یک کالا یا خدمت است که به صورت فیلدهای توصیفی و استاندارد برای هر قلم کالا یا خدمت مشخص شده است. شناسه کالا و خدمات یک شماره ۱۳ رقمی است که به کالا یا خدمت تخصیص داده می‌شود و به ازای هر ردیف در صورت حساب الکترونیک توسط مودیان درج می‌شود.درج شناسه کالا و خدمات در صورت حساب الکترونیک الزامی است و کلیه تولیدکنندگان، واردکنندگان و ارائه دهندگان کالا یا خدمات باید شناسه مذکور را دریافت کنند.

نحوه دریافت شناسه کالا و خدمات

یکی از سوالات پر تکرار مشمولین قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان چگونگی نحوه دریافت شناسه کالا یا خدمت است. با توجه به تنوع کالاها و خدمات ارائه شده در کشور وزارت صمت سامانه‌های مختلفی را برای دریافت شناسه کالا یا خدمات عمومی یا اختصاصی معرفی نموده است. در ادامه این مطلب به نحوه دریافت شناسه عمومی یا اختصاصی برای کالاها یا خدمات می‌پردازیم.

نحوه اخذ یا استعلام شناسه اختصاصی کالا

با توجه به آیین نامه اجرایی تبصره ۳ ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و ابلاغیه وزارت صمت، واردکنندگان و تولیدکنندگان کالا مشمول دریافت شناسه کالا هستند و تمام  فعالیت‌های تجاری مانند ثبت سفارش، ثبت آمار تولید یا ترخیص کالا با شناسه کالا  امکان‌پذیر است.

واردکنندگان و تولیدکنندگان کالا با مراجعه به سامانه جامع تجارت ایران به نشانی ntsw.ir پس از ثبت‌نام و احراز صلاحیت نسبت به اخذ شناسه کالا اقدام نمایند. همچنین آن دسته از فعالانی که در این حوزه که برای سایر فرایندهای تجاری نسبت به دریافت شناسه کالا اقدام نموده‌اند می‌توانند از همان شناسه کالا جهت صدور صورت حساب الکترونیک استفاده کنند و نیازی به اخذ مجدد شناسه اختصاصی کالا نیست.

فهرست مطالب